onsdag 24 maj 2017

Feedback på appar

Varför har inte varje app en möjlighet att skicka feedback till den som skapat appen? Kan förstå att t.ex. Facebook inte vill ha det med den mängden som säkert skulle komma men mindre. Ta t.ex Lärarrummet appen. Har de månne fått informationen att varje nyhet visar en lustig sida då man klickar på notifikationen?
Eller tänkt på att en möjlighet att i appen dela nyheter på socialmedia skulle ge betydligt större spridning? En liten app har definitivt nytta av den feed-backen.
Har tänkt på det när jag använt SportsTracker det senaste året. Använde ett tag GreenElk som jag gillade men tyvärr verkar den aktiviteten vara pausad. Som exempel. SportsTracker utger sig för att vara social men jag påstår annat. Du kan inte egentligen hitta andra användare baserat på annat än startpunkt. Kunde man hitta en rutt som publicerats var som helst rutten gått vore det betydligt enklare. Eller om jag kunde söka utövare av en viss sport. Då kunde jag ha nytt av det. Fungerar bra om området är begränsat. T.ex om jag vill veta om någon idag skidat i Oittans och tjänsterna med den informationen inte är uppdaterad. Men eftersom jag måste veta var den startat sin spårning fungerar det inte på övriga delar av Noux. Skulle detta vara intressant information för en produkt i den storleken?
Eller tanken att koppla in väder i spårningen? T.ex. jag som paddlar hade gärna haft den kopplad till Helsinki Testbed så att man kunde se vindförhållanden i sammandraget. Mer intressant än höjdskillnader i den sporten. För att inte tala om att ha en möjliget att planera rutter. Gärna med ett anmälningssystem som Nimenhuuto. Skulle det vara intressant? Green Elk hade en sån funktion i appen men hann inte föreslå dessa innan den försvann.
Jagvet att många tjänster har diskussionsforum och portaler men där blir ideer i många fall bara sågade av andra användare. Tanken är ju  inte att jag som konsument kommer med en färdig lösning uttan med en ide.Som kan förkastat eller i nån form beaktas.
Yr bad folk  att ställa upp som betatestare för sin nya app. Anmälde mig och fick tillgång till den. Om inte annat är detta ett bra skede att införa feed-back från användare

Inga kommentarer: