torsdag 4 april 2013

Finlandssvenska betalmurar

http://svenska.yle.fi/artikel/2013/04/04/ksf-media-forsvarar-sig-unikt-material-kostar

Ska uttala mig kort om finlandssvenska betalmurar på webben så jag inte upprepar mig allt för mycket. Inget fel på att ta betalt om det finns en marknad. Hs.fi fungerar fint. Bra exempel på detta är jag. Har inte betalat men läser nån artikel ibland efter att nån länkat dit. Senaste dagarna har jag haft ett testa abonnemang och inte märkt nån skillnad. Visar att man har tillräckligt med sprickor i muren för att inte bli av med alla fördelar som spridning på nätet har. Men nu är ju HS ganska stor i jämförelse med de finlandssvenska tidningarna. Finns det faktiskt en marknad som består av icke redan prenumeranter som är beredda att betala för bara webbsidan? Eller hade det varit bättre att gå mot strömmen och hitta på nåt kreativt? Är man liten måste man ibland våga göra på annat sätt än de stora. Reklam eller betalmur kan ju inte vara det ända sättet att få in pengar på webben?

Inga kommentarer: