fredag 13 januari 2017

AnkSoMe

Imorgon dags för årliga AnkSoMe. Tror jag deltagit med olika titlar/arbetsgivare varje år. I år blir det mer eller mindre utan eftersom jag är vårdledig. Ska se om jag nästa år deltar med nåt relaterat till "Lev som en 1-åring" (vet inte ännu om det är en diet, livstil  eller ett träningsprogram.) eller som producent av en fungerande flergångsblöja (Make till horribel funktion på de som finns nu har jag aldrig sett.).
Gemensamt för tidigare år har varit att jag jobbat mycket med utbildning och ungdomar. Nåt jag dock för vart år kommit längre ifrån och i ärlighetens namn på nåt sätt tyckt varit skönt. Blir så trött på alla diskussioner och kampanjer för att förbjuda det ena och begränsa det andra. Är det inte skärmtid så är det mobiltelefoner... Närmaste jag kommit till en beskrivning har vait det lite klumpiga påståendet att vi i Finland hatar barn. Men så är det ju inte. Men tror jag nyligen såg nån beskriva problemet. Har tyvärr glömt vem det var. Men i det stora hela gick det ut på att vi inte ser nåt värde i barndomen i sig själv. Barn är man bara för att bli en rätt sorts vuxen. Därför beter vi oss som vi gör i dessa fall. Skulle barn- och ungdomstiden i sig vara en tid vi uppskattar när vi själva inte är i den åldern skulle det se annorlunda ut.
Hur som helst ska det bli en intressant dag imorgon. 

Inga kommentarer: