lördag 2 mars 2013

Penningborg

Penningborg är gjord av Danske Bank och tanken är att hjälpa barn och unga att lära sig hantera pengar. (Tack för tipset Kalle). Efter en enkel registrering kommer man igång. Klart och tydligt även om det ger ett rätt barnsligt intryck. Lär dock fungera bra med äldre elever också. Här är en sak som alltid är viktig att komma ihåg. Det är ju inte vad jag tycker som är viktigt utan hur eleverna tar emot det. Detta glömmer vi ofta vare sig det gäller spel, utrustning eller annat. Vi tror oss veta vad som är bra men åtminstone jag misstar mig ofta. Att försöka med en sak som inte fungerar är inte hela världen men synd om vi inte försöker.
Mangahai som är en samling mattespel kom även med i tipset. Två intressanta sajter, Som tur var kunde jag i  min tur bidra med att dessa fungerar på iPad även om de är flashbaserade bara man använder Puffin. Otroligt bra att utbyta idéer med varandra.

Inga kommentarer: