måndag 25 februari 2013

Jobbbyte

Har inlett min näst sista arbetsvecka på detta jobb. Nästan sju år blev det som IT-ansvarig(lärare) men nu är det dags att gå vidare. En del har på skämt konstaterat att "Jaha, nu fick du nog". när jag berättat men det kan jag nog ärligt säga att  så är det nog inte, I sju år har jag fått jobba med ett stort antal lärare och en betydligt större antal elever i alla tänkbara åldrar tillsammans med vilka jag lärt mig otroligt mycket. Inte allt för sällan "kantapään kautta" men på vilket sätt lär man sig mer än så? :) Visst har det varit smått frustrerande ibland. Skolor och kommuner är kanske inte den lättaste miljö att få en snabb förändring till stånd i men få är de dagar då jag önskat mig nån annanstans.. Nu är det hur som helst dags att låta nån annan ta över. Om knappa två veckor flyttar jag över till att jobba med lärplattformar. En utmaning jag ser fram emot och ett jobb där jag säkert kommer att ha nytta av allt jag lärt mig under tiden på Winellska skolan och Kyrkslätt gymnasium.


3 kommentarer:

Antti sa...

Grattis på det nya jobbet! Vi återkommer.

Joakim Granqvist sa...

Tack det samma Antti. (Fast det nya är lite äldre för dig. :) )

Lotta sa...

Grattis igen en gång från Vasa och hoppas vi kan fortsätta vårt samarbete i ett senare skede! Virtuella lärmiljöer hör ju definitivt ihop med lärplattformer. Lotta :)