torsdag 25 september 2008

Vetamix rättelse

Tydligen behöver man inte ge någon nummer till licensen för Vetamix, bara för övriga YLE-tjänster. Registreringen är också den samma för alla YLE:s tjänster. Kanske jag registrerat mig till någon annan tjänst tidigare och därför godtogs inte inte min adress en gång till. Tack till webbredaktören för dessa upplysningar (Som nog finns där om man kollar tillräckligt noggrant, vilket inte jag gjort...).

Så rätt ska vara rätt, kritiken på dessa fel var obefogad men jag vidhåller fortfarande att dessa registreringar gör mera skada än nytta. För mig tog denna registrering 10 min + ett mail för att klargöra hur det fungerar. Kanske inte så mycket men höjer nog tröskeln om man bara vill kolla upp. Jag för min del har svårt att hålla koll på alla ställen som jag registrerat mig till bara för att se vad det är och sedan inte mera återvänt till.
Låt användare bekanta sig först och sedan registrera sig (Om det ska vara nödvändigt). Det vinner alla på.

Inga kommentarer: