lördag 14 februari 2015

iCloud Beta

Testade på iCloud Beta lite snabbt. Verkar inte dumt alls. Nu kan alla med ett apple ID, oberoende om du äger Apples utrustning eller ej, använda de flesta appar/program direkt i webbläsaren och spara i iCloud. Att jobba tillsammans med andra är också möjligt. Verkar som om Apple tänker ge Google Apps och Office 365 en match. Eftersom jag redan använder iPad så var det bara att logga in och uppgradera mitt konto till Icloud. Det har jag inte haft tidigare men annars fungerar det så klart inte att jobba "i molnet".

Dock varnar den för att min webbläsare och operativsystem inte stöds eftersom jag använder Ubuntu och Firefox. Stöder:
  • OS X v10.8 or later
  • Windows 7 or later
och
  • Safari 6.0.3 or later (OS X)
  • Internet Explorer 9.0.8 or later (Windows)
  • Google Chrome 27.0.1 or later
Testade dock inte så länge att jag skulle märkt att det var nåt som inte fungerade. Men en bra molntjänst ska inte ha såna abegränsningar. På samma sätt varnades för att översättningen till svenska inte är fullständig. Men allt sånt får man stå ut med i en Beta-version.



Inga kommentarer: