lördag 2 januari 2016

Kundbetjäning

Började dagen med att märka att ingen e-tidning fanns att hämta. Dock hade papperstidningen trillat genom brevluckan. Vanligtvis brukar det vara att ingen papperstidning levereras dag efter helg men var osannolikt att HBL förnyat konceptet den här vägen. Sånt händer och inget konstig med detta. Det som jag inte förstår är passiviteten. Vad jag vet borde e-tidningen finnas tillgänglig 01.00. Kl. 11 frågade jag på Twitter av @hblwebb om det var allmänna problem.  Fick rätt snabbt ett trevligt bekräftande svar och ungefär samtidigt fanns ett inlägg på Facebook om samma sak. Det jag inte förstår är varför först då? Utgår från att de märkt det tidigare.Såväl på Twitter som på Fb delades nyheter per automatik ut men utan att de påpekade detta problem. Varför inte ge ut informationen om att det var problem innan folk började ställa frågor? Alla som jobbar med kundbetjäning vet att det är ända sättet att ta kontroll över situationen. Meddela att det är problem, om möjligt varför och när förväntas vara ok.Samt meddela genast när det är fixat. Om det inte händer ofta och produkten är ok i övrigt accepterar de flesta kunder detta.
Varför gjorde de inte det då? Kan inte tro att de inte vet detta. Kan det vara ännu ett tecken på att de nedskärningar som gjorts inom tidningshusen  inte gått helt obemärkt förbi? Att det helt enkelt inte längre finns folk för denna uppgift på plats?

Inga kommentarer: