onsdag 23 januari 2013

Föreläsning på finska

Höll min första föreläsning påfinska ikväll. Inte så konstigt för de flesta men till saken hör att jag talar en lätt "svensinspirerad" finska. (Nå, folk var vänliga och sa åtminstone att det gick bra vilket jag uppskattar.) Jag är inte heller så säker på finsk stavning så trots att presentationen inte innehöll många ord så tog jag till crowdsourcing. Satte ut den på Google drive och bad folk på Twitter kolla upp den vilket ledde till att ett antal vänliga människor korrigerade mina värsta grodor.  Med det fick jag åtminstone en inledning eftersom studentexamensnämnden skulle klassat mitt arbetssätt som fusk  medan jag tyckte det var ett praktiskt och bra sätt. Så olika kan man se på samma sak beroende på situation och inställning.


Inga kommentarer: